jaktlabrador.blogg.se

Presentation av Mila

Publicerad 2014-05-16 13:19:00 i Presentation, Stargolds for your eyes only "Mila",

Namn: Stargolds for your eyes only "Mila"
Född: 16/11 2011
e. Lakedown Diawl Bach
u. SEJ(j)CH Caper Cailies Attache
HD: A
ED: UA 
Genomfört MH test
Tävlar agility och har en pinne i hoppklass 1 och två pinnar i agilityklass 1. 
http://www.rasdata.nu/labrador/hund/2011/s6287411.htm 
 
Mila är min första jaktlabrador, tillsammans tävlar vi i agility, tränar apportering och jagar. Hon är en hund med MYCKET motor. Då hon är min första jaktlabbe så missade jag i grundträningen, och därför har vi lagt ner mycket tid för att få ordning på det för att kunna starta jaktprov. Att apportera är det Mila tycker är absolut roligast, hon är som en riktig jaktmaskin. Hösten 2013 använde vi henne första gången på praktisk jakt och där fanns inga tveksamheter. Hemma är Mila en mycket vänlig och stabil hund, ej rädd för saker och van att vara med på olika ställen. 
Mila är en hund som man bara behöver fråga en gång om att göra något, hon är med på allt man ber henne om.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolin Brännström

Den här bloggen handlar främst om hundar och hundträning, men ibland även andra saker. Presentation om både mig och hundarna finns under kategori presentation. kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela