jaktlabrador.blogg.se

Presentation Karolin

Publicerad 2014-05-16 13:30:35 i Allmänt,

Mitt namn är då Karolin Brännström, jag är 23 år och bosatt i Skellefteå med min sambo och två hundar i en tvåa i centrala stan. Jag läser Socionomutbildningen och har 3 terminer kvar. Mitt hundintresse började på allvar när jag som 11åring fick min första hund, det var en mellanpudel som hette Sammie. Tillsammans med Sammie gick jag alla kurser som fanns, allt från draghundskurser till brukskurs. Jag fastnade för agilityn, troligtvis för det var där vi lyckades bäst. Tillsammans så tävlade vi till hoppklass och agilityklass 3 och startade även USM. Tyvärr blev Sammie blind och då införskaffades en Berger des pyrenees, Freiya. Hon hade vi på halvfoder, men det visade sig att hon hade patella och dåliga höfter. När jag fick det beskedet dog mitt hundintresse i några år på grund av detta. Men år 2011 skaffade jag och min sambo Mila. Och då fick jag den hunden som verkligen passar mig och jag återupptäckte hur roligt det faktist är med hund. Med Mila har jag även insett hur roligt det är med apportering. 

När jag inte tränar med hundarna så är jag ofta i stallet, tävlar även med häst och drömmen om en egen häst finns fortfarande. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolin Brännström

Den här bloggen handlar främst om hundar och hundträning, men ibland även andra saker. Presentation om både mig och hundarna finns under kategori presentation. kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela